اما این تنها شکست نوکیا نیست؛ چراکه باز هم برای اولین بار در اروپا، این شرکت نقش خود را به عنوان برترین سازنده تلفنهای همراه به شرکت کرهای سامسونگ واگذار کرده است. سامسونگ با افزایش 5.3 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته و فروش 13.2 میلیون دستگاه توانسته 29.3 درصد از بازار موبایل اروپا را در دست بگیرد. این درحالی است که نوکیا با کاهش 10.3 درصدی فروش تلفنهای همراه و فروش 12.6 میلیون دستگاه، 27.9 درصد بازار را به خود اختصاص داده و در رتبه دوم جای گرفته است.
البته در سطح جهانی و از نظر بررسی تولیدکنندگان، نوکیا با فروش 108.5 میلیون دستگاه موبایل (تلفن همراه و تلفن همراه هوشمند) و با در اختیار داشتن 29.2 درصد از بازار همچنان بزرگترین تولیدکننده موبایل در دنیاست؛ هرچند این شرکت نسبت به سه ماهه اول سال 2010 با کاهش 5 درصدی مواجه است. شاید اتحاد این شرکت با مایکروسافت و استفاده از سیستمعامل ویندوزفون7 بتواند این روند سقوط را متوقف کند.